tisdag 30 november 2010

Skandaler


Vilken otroligt spännande helg jag har haft! Visserligen låg jag nedbäddad i sängen med 39 graders feber, men vilket sällskap jag hade. Tack, Aria, Hanna, Emily och Spencer, ja hela gänget i Pretty little liars. Nu har jag alltså plöjt trean, Skandaler och ojojoj spänningen är olidlig. Får en bok sluta hur som helst? Jag har frågat mig det tidigare och tydligen är svaret -Ja. Jag vet att nummer fyra kommer i februari nästa år och det är för långt dit.
Snabb summering av handlingen: Fyra tjejer delar en hemlighet som är så stor att ingen någonsin får avslöja den. Allt börjar tre år tidigare då Alison försvinner (och aldrig kommer tillbaka) under en tjejkväll. De fyra tjejerna som blir kvar splittras och är inte vänner mer. Handlingen tar ett skutt tre år fram i tiden, Hanna, Aria, Emily och Spencer har försökt att lägga det gamla bakom sig. Men någon iakttar dem och letar upp deras hemligheter. Alla tjejerna börjar att få anonyma sms, där någon som kallar sig A hotar dem att avslöja deras hemligheter om de inte gör exakt vad A vill.
Aaa, spännande spännande för tjejerna har mycket att dölja.


ISBN 9789132156717


Inga kommentarer: