torsdag 23 juni 2011

Älskar älskar inte...


Jag älskade Rachel Cohn och David Levithan förra bok Nick & Norhas oändliga låtlista (kolla gärna vad jag skrivit om den) och därför var förväntningarna stora inför Naomi & Elys kyssförbudslista. Till min stora lycka blev jag mer än nöjd, så där löjligt nöjd och nu längtar jag tillbaka boken så jag kan läsa de sista underbara sidorna.

Det handlar om Ely och Naomi som varit vänner för alltid. Nu är de i 20-årsåldern och har börjat plugga på New York university med allt vad det innebär med fester, kärlek och sånt. Ely ser Naomi som sin vän men Naomi älskar verkligen Ely mer än som vän. Men det finns en hake, Ely är bög och har inga planer att ändra sig.

Men så ändras allt, Naomis kille (som hon inte är kär i) och Ely blir förälskade och Naomis värld rasar. Inte för att hennes kille varit med Ely, utan för att Ely bedragit henne. Nu är inga löften heliga längre speciellt inte deras kyssförbudslista som varit till för att skydda deras vänskap.

Galet bra, kul och utgiven i pocket så den passar utmärkt på stranden. På tal om det



GLAD SOMMAR OCH TREVLIG MIDSOMMAR TILL ALLA!!

Inga kommentarer: