söndag 14 oktober 2012

Het: Tio noveller. Tio heta situationer


Het (häftad)
För ett par veckor sedan läste jag Fifty shades of Gray av E L James och eftersom jag bara skriver om böcker jag gillar så struntade jag i den. Jag gillade inte personerna i boken, inte handlingen och inte heller det omtalade sexet. Jag tyckte boken var ganska så skittråkig och antagligen skulle jag kunna komma på 50 anledningar till att inte läsa boken.

Men så igår läste jag Het som är en novellsamling av tio författare och tänkte yes, här är en riktigt bra bok med heta sexscener. Berättelserna är väldigt olika, vissa är lite försiktiga och andra tvärt om, pang på! Kanske är det blandningen som gör boken så bra eller är det för att den är skriven av några av de bästa författarna Sverige kan uppbringa just nu, som Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Åsa Anderberg Strollo, Martin Jern, Jenny Jägerfeld och Co. Jag blev riktigt nyfiken på personerna i novellerna och vissa av berättelserna önskar jag verkligen att de var början på böcker och inte bara på kort historier. Jag kommer definitivt inte läsa resten av Fifty shades-böckerna, men skulle Het 2 komma så gör jag det definitivt.

Alltså, glöm Fifty shades, läs Het. Alltså verkligen på allvar!

ISBN 9789186634292


Inga kommentarer: