fredag 16 juli 2010

Eclipse


Så nu var väntan och längtan över, jag har äntligen sett Eclipse. Jag gillade den faktiskt bättre än både ettan och tvåan, men det är ju så alla tycker. Filmen var definitivt den vackraste av de tre filmerna, då menar jag både bildmässigt och själva berättelsen. Naturen är storslagen, liksom kärlekssagan.

Om jag bara hade sett filmerna och speciellt Eclipse, så hade jag definitivt varit med i team Jacob. Jag tycker fortfarande att filmens Edward är lite för kantig och stram. Det är svårt att veta varför han är så bara genom att se filmerna (mitt tips som alltid, läs böckerna). Jacob däremot är lite roligare, påhittigare och impulsiv och jag kan inte låta bli att hålla med honom, kanske skulle han vara bättre för Bella än Edward. Men det är i filmens värld, i bokens är Bella + Edward mer självklart.

Jag är dessutom väldigt nöjd med att ha läst Bree Tanners andra liv. Hon är ju inte med så mycket i filmen men det gav en extra vinkel som jag gillade.

Men för allt i världen, läs böckerna! Även om filmerna är bra så går det bara inte att jämföra filmerna och böckerna. Böckerna spelar i en annan division, så är det.


Inga kommentarer: