torsdag 15 april 2010

Vilken prinsessa!


Oj, nu har jag gråtit mig igenom en hel film...nästan, när jag inte grät så skrattade jag. Herregud, jag vet inte om jag är extra gråtmild idag eller så var den bara så fin, vemodig och BRA. Filmtipset inför helgen är Prinsessa!

Filmen handlar om Maja 18 år som drömmer om att bli skådespelerska och hon är riktigt duktig. Problemet är bara att hon är kraftigt överviktig och människor runt omkring henne har svårt att se henne som något annat än just det.


Men så dyker dokumentärfilmaren Erika upp, hon vill göra en film om Maja. Men Erika är pank och låter sig finansieras av ett produktionsbolag som vill göra komedi av Majas liv (och shit vad det gör ont i hjärtat att se delar av denna rulle). Maja vill bara få en chans att visa sitt rätta jag, men det verkar inte som om hon kommer att få det.


För att se trailern: http://www.youtube.com/watch?v=nnpsdaCtd6o


2 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Tack för tipset, den skall jag se!

Lillemor Åkerman sa...

Har nu förberett för att kunna se den. Om du inte har sett Precious så gör det, väldigt gripande den också.