tisdag 22 juni 2010


Jag gillade verkligen Eva Sussos serie Hemligheter och pinsamheter och därför är jag extremt nöjd att hon nu kommer med en ny. Serien heter dansfabriken och det kommer att bli tre delar. Den första delen (som jag precis läst sista sidan på) heter Street och enligt Susso själv består böckerna av "lika delar kärlek, vänskap och dans". Tja, det kan jag nog hålla med om.
Boken handlar om Melina, Marko, Rafael och Terese som är mellan 14-16 år gamla. Marko och Melina är kompisar och hänger jämt ihop och de är verkligen bara vänner. Rafael dansar i samma dansgrupp som dem på dansfabriken. Han är en ganska ensam kille, bor med sin farmor och som gillar Melina (men han tror att hon är ihop med marko). Terese råkar träffa Melina på en fest och bestämmer sig för att lära känna henne. Hon gillade Melinas stil och känner att hon gärna vill bli vän med henne.
Melina är en självsäker tjej och det känns som om hon har huvudrollen i boken, fast de andra också är berättare i boken. Jag vill, precis som Terese, att lära känna Melina bättre och därför ska det bli riktigt kul när bok nummer två (Funk) kommer.

1 kommentar:

Karin J. sa...

Johanna, min dotter, älskar att dansa så jag satte den här boken i hennes händer. Den var ju så klart snart slut o betyget blev 5/5. "Om jag var mellan 12-16 år o gillade dans skulle jag älska den här boken". I nästa andetag sa hon: Kan du låna hem nästa? Funkar visst när man är 23 också!