fredag 12 juni 2009

Döden skriver dagbok...

Japp, ännu en bra manga! Jag börjar fatta dragningen till genren. Igår läste jag de tre första böckerna i Deathnote av Tsugumi Ohba. Jag kunde bara inte sluta läsa och nu när jag kom till jobbet var 4:an utlånad, jobbigt läge! Så nu står jag på kö till den och vill ha nu!
Reuyk är en dödsgud som har tråkigt och Light är en vanlig kille som har tråkigt. Men när dödsguden "tappar" sin anteckningsbok blir allt intressant. I den boken som kallas Deathnotes skriver döden upp vem som ska dö och så blir det inom 40 sekunder. Light hittar boken och inser snart vad han hittat, speciellt när Reuyk tar kontakt med honom.
Light bestämmer sig för att mörda "onda" människor ex. mördare och våldtäktsmän. Men det hela går snart över styr och mer oskyldiga människor faller offer för honom när han ska dölja sin "mördaridentitet". Men polisen börjar ta tag i det hela och till sin hjälp har de den mystiske L. Han svär på att hitta den mystiske mördaren och det blir en kamp mellan L och Light.
Oh, så spännande! Mycket passande för en regnig dag som denna...det retar mig verkligen att del fyra inte är i min hand just nu!

ISBN 9781421501680

Inga kommentarer: